afbeelding

donderdag 3 augustus 2017

Dag 20 – 3 augustus 2017 –New York: Brooklyn Bridge, Staten Island Ferry en Central Park

3 augustus: 21:34 uur

Vanuit de hotelkamer

muurschilderij naast het hotel

Ook vandaag zijn we vroeg opgestaan en met de metro naar Brooklyn Bridge gegaan. Je kunt er met de fiets of te voet overheen. Het is mooi waar je ook kijkt maar er zijn al een heleboel mensen ook al is het nog vroeg.

Vervolgens gaan we via Wall street naar Battery park. Als de koffie op is lopen we naar de terminal voor de Staten Island Ferry.

Battery park

Dit veer gaat gratis op en neer. Hij vaart om het uur en de reis duurt ongeveer een half uur. In deze tijd genieten we van de vaart en de uitzichten op Lady Liberty en de skyline van de stad.

Rond twee uur hebben we echt erge honger en omdat het ons niet lukt snel iets betaalbaars te vinden belanden we bij een Burgerking waar we bediend worden. Het 9-11 museum willen we morgen gaan bezoeken. Gisteren was het voor Lucas een grote teleurstelling dat de Supreme store tot de winter gesloten is, daarom nu een bezoek aan Urban Outfitters. Hierna is het al laat en willen we wat relaxen in het park.

Omdat we niet goed opletten nemen we per ongeluk de expres metro uptown en in plaats van ergens bij het park belanden we midden in Harlem.

Inmiddels hebben we blaren op en onder bijna alle tenen maar we lopen naar het park en ook het hele park door richting park avenue. We maken een heleboel stops op een heleboel bankjes.

Aan het (voor ons) einde van het park begint een popfestival (Summerstage). Het klinkt best goed. We komen gewoon voorbij de eerste controle maar dan blijkt dat we toch echt een kaartje moeten hebben.
Zoals een heleboel anderen genieten we dan maar een tijdje ergens op het gras.

Na de whopper van vanmiddag en later nog een Ice Frappuccino heeft niemand honger. Rond acht uur hebben we er weer zo’n twaalf uur opzitten en gaan we terug naar het hotel. Lucas en Thom nemen nog een slice pizza onderweg.

Morgen willen we (behalve naar het museum) later op de middag op broadway gaan eten en de City ook in het donker gaan bewonderen.

1. Heel leuke dagen. Jammer dat ze voorbij lijken te vliegen. Geniet er nog even van 😊