afbeelding

maandag 17 juli 2017

Dag 3 - 17 juli 2017 – Snorkelen in Key Largo

17 juli: 20: 27 uur
We zijn uitgerust wakker geworden in Miami. Vandaag staat een trip naar Key Largo op de planning waar we gaan snorkelen bij het John Pennekamp State Park. We slapen vanavond in Florida City in het Travelodge. En we hebben vandaag een jarige. Erna is nl. jarig.

Na het ontbijt zijn we om 9 uur vertrokken met alle koffers en onze nieuwe cooler. Het is iets meer dan 1 uur rijden naar Key Largo. De reis verloopt voorspoedig. De hoeveelheid verkeer valt reuze mee.

Wanneer we aankomen bij John Pennekamp kopen we snorkels en lopen we een korte trail door de mangrove. (valt een beetje tegen). Erna wordt direct gestoken door behoorlijk wat muggen.

Om 12 uur vertrekt de Sea Garden (boot) naar de plek waar we gaan snorkelen. (Het is ongeveer 40 minuten varen)

Het snorkelen is echt fantastisch. We zien veel vissen, koraal en elkaar spartelen onder water. Het is erg indrukwekkend . Hans heeft een action camera gekocht waarmee je onderwater kunt filmen.

Om half drie zijn we terug aan land en eten we eerst een broodje. Na een bezoek aan het visitors center met een aquarium rijden we in ongeveer 30 minuten naar Florida City.

Na even uitgerust te hebben gaan we heerlijk eten bij Casita Tejas. (Een Mexicaans familie restaurant dat vlak bij ligt.)

Morgen gaan we de Everglades in.