afbeelding

afbeelding

dinsdag 18 juli 2017

Dag 4 - 18 juli 2017 – Door de Everglades naar Naples


18 juli: 18:23 uur
Ik was vanochtend wederom iets voor 7 uur wakker. We hebben prima geslapen in het Travelodge in Florida City. Na het prima ontbijt zijn eerst even naar de Walmart gegaan om broodjes te kopen voor vanmiddag te picknicken.




Rond 9 uur vertrekken we naar de Anhinga Trail in het Everglades National Park. Voordat we vertrekken smeren we ons van top tot teen in met Repel (40% deet). We zijn er in ongeveer 40 minuten. Op de parkeerplaats zitten enorm veel buzzards. Vreemde zwarte roofvogels. Ik had gelezen dat ze het rubber van de ruitenwissers af eten.





De trail is redelijk kort en het is er erg warm. We zien een alligator zwemmen en zien er veel slapen in de schaduw. Verder zijn  er allerlei schildpadden en sprinkhanen van ongeveer 5 cm tot 10 cm groot.



Hierna vertrekken we richting de Tamiami trail. Dit is de weg van het oosten naar het westen. (US 41).





We stoppen na ongeveer 1 uur rijden voor een airboat ride. We zijn met z’n vieren samen met de bestuurder David. We hebben gekozen voor een tocht van 30 min. (30 dollar pp)







David maakt er een mooie tocht van ongeveer 45 min van. Hij vertelt van alles en laat ons dieren zien die ze gered  hebben en later weer gaan uitzetten. Lucas en Thom mogen een alligator vasthouden van anderhalf jaar oud. Ze hebben er ook zeer agressieve vleesetende schildpadden. David wil er een laten zien en wordt meten gepakt. Ze zijn heel snel, hebben geen tanden maar enorm sterke kaken en laten niet meer los als ze goed beet hebben. Met hun voorpoten proberen ze dan het ‘vlees’ van de botten te trekken.



Rond 13 uur willen we ergens stoppen om te picknicken. We kunnen alleen niet de auto uit want er zitten duizenden muggen. Ik probeer het even maar ik ga direct weer terug de auto in. Dan maar eten in de auto.

Regen in de Everglades
Rond 15.30 uur zijn we in Naples. We slapen in een hotel dat we via hotwire geboekt hebben. Het Staybridges suites. We krijgen eerst een kamer met 1 queenbed en 1 sofa bed. Na aangegeven te hebben dat ik 2 grote kinderen heb krijg ik een eenmalige upgrade. We hebben een prima kamer. Een woonkamer met keuken met een aparte slaapkamer met 2 queenbeds.





Vanaf 17.30 is het hier happy hour. Free wine, beer and chicken sandwhich.

We gaan hier vandaag niet meer weg. J

2 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sorry, foutje, drukte te snel. Heb de halve reactie maar even verwijderd......
    Zo, heb alles gelezen, was er nog niet aan toe gekomen (het is druk hier met een logeetje :-)). Het lijkt me tot nu toe een zeer geslaagde reis met indrukwekkende en unieke ervaringen. Prachtige foto's en zeer leuk verhaal. Ik verheug me op jullie vervolg. Geniet er maar van samen. Dikke kus, van ons alle 4 en speciaal ook van Raf.

    BeantwoordenVerwijderen